Alle betrokkenen hebben de wens om cliënten of patiënten op welkome wijze te ondersteunen in hun herstelproces door het bieden van de juiste zorg, op het juiste moment en bij de juiste zorgverlener. Dat is het uitgangspunt dat allen verbindt rondom de cliënt of patiënt.
In (online) werksessies staat centraal hoe de zorg optimaal in te richten. Deelnemers worden uitgenodigd om te visualiseren hoe de klantreis van hun cliënten of patiënten, hun patient journey, eruit ziet. Vervolgens staan we met hen stil bij ieder touchpoint en identificeren met elkaar de pijnpunten en kansen. We laten de deelnemers creatieve oplossingen bedenken, binnen aangegeven kaders, en helpen om de touchpoints te (her-)ontwerpen.
Gereedschap voor co-creatieve innovatie op de klantreizen
Tijdens patient journey werksessies gaan we aan de slag met de Tools voor moed® patient journey methodiek. Tools voor moed® maakt gereedschap om innovatief te werken en te helpen bij het maken en motiveren van keuzes in de snel veranderende wereld van de gezondheidszorg
Alle deelnemers krijgen voorafgaand aan een werksessie een online voorbereiding. Na afloop kunnen de deelnemers, indien nodig met ondersteuning vanuit Vlam, aan de slag met de output van de workshop.